نماز استخاره (روش دوم)

نماز استخاره (روش دوم) : نماز استخاره ذات الرقاع هم در ملحقات مفاتیح الجنان (صفحات ۱۰۷۴ و ۱۰۷۵) و هم در جلد اول کتاب بلد الامین (صفحه ۱۵۹) ذکر شده است. برای خواندن این نماز ابتدا باید ۶ برگه کاغذ برداشته و روی سه تا از آن‌ها نوشته شود: (بسم الله الرحمن الرحیم خیره من الله العزیز الحکیم لفلان بن فلان. إفعل) و روی سه تای دیگر نیز نوشته شود: (بسم الله الرحمن الرحیم خیره من الله العزیز الحکیم لفلان بن فلان. لاتفعل)
نماز استخاره (روش دوم) : در هر شش برگه باید به جای فلان ابن فلان، نام فرد و پدرش نوشته بشود. به طور مثال: محمد بن علی.

سپس این شش برگه را زیر سجاده خود گذاشته و دو رکعت نماز همانند نماز صبح خوانده شود. سپس بلافاصله بعد از نماز به سجده رفته و این دعا صد مرتبه در سجده خوانده شود:

استخیر الله برحمته خیره فی عافیه.

سپس از سجده برخواسته و این دعا خوانده شود:

اللهم خیر لی و اختر لی فی جمیع أموری و یسیر منک و عافیه.

پس از آن باید برگه‌های زیر سجاده یکی‌ یکی بیرون کشیده شود. کیفیت این استخاره به این صورت است که اگر بر روی سه برگه اول «افعل» نوشته شده باشد، باید آن عمل که نیت نماز بود را انجام گیرد و اگر بر روی سه برگه اول «لاتفعل» نوشته شده باشد، نباید آن عمل انجام بگیرد.
اما اگر سه برگه اول یکسان نبود، باید این کار را تا ۵ برگه انجام داد و اگر در میان ۵ برگه، بر روی ۳ برگه «افعل» بود، انجام آن عمل توصیه شده و اگر در میان ۵ برگه بر روی ۳ برگه «لاتفعل» بود، ترک آن عمل توصیه می‌شود.

خواندن نماز استخاره زمان خاصی ندارد. در واقع هرگاه که انسان در انتخاب میان دو امر و یا میان انجام دادن یا ترک یک عمل مردد شد، می‌تواند به نماز استخاره متوسل شود.

فرم دانلود کاتالوگ فاطمیه 1401

برای دانلود کاتالوگ طرح های کتیبه هیئت و خانگی فرم زیر رو تکمیل کنید

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک دانلود کاتالوگ فاطمیه