نماز استخاره (روش اول)

نماز استخاره (روش اول) : روش اول برای نماز استخاره که پیامبر اکرم (ص) آن را توصیه کرده‌اند، به این صورت است که ابتدا باید دو رکعت نماز به نیت نماز استخاره همانند نماز صبح خوانده شود. در هر رکعت آن باید سوره حمد و یکی دیگر از سوره‌های قرآن کریم قرائت شده و سپس بلافاصله پس از دو رکعت نماز دعای زیر خوانده شود. پیامبر اکرم (ص) در این باره می‌فرمایند:
إذا هم أحدكم بالامر، فليركع ركعتين من غير الفريضة ثم ليقل:
هرگاه کسی از شما قصد انجام عملی را داشت، دو رکعت نماز غیر واجب خوانده و سپس بگوید:

اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْتَخِيرُكَ بِعِلْمِكَ وَأَسْتَقْدِرُكَ بِقُدْرَتِكَ، وَأَسْأَلُكَ مِنْ فَضْلِكَ الْعَظِيمِ، فَإِنَّكَ تَقْدِرُ وَلاَ أَقْدِرُ وَتَعْلَمُ وَلاَ أَعْلَمُ وَأَنْتَ عَلاَّمُ الْغُيُوبِ، اللَّهُمَّ إِنْ كُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّ هَذَا الأَمْرَ (در این قسمت باید موضوع و مسئله استخاره بیان بشود.) خَيْرٌ لِي فِي دِينِي وَمَعَاشِي وَعَاقِبَةِ أَمْرِي فَاقْدُرْهُ لِي وَيَسِّرْهُ لِي ثُمَّ بَارِكْ لِي فِيهِ، وَإِنْ كُنْتَ تَعْلَمُ أَنَّ هَذَا الأَمْرَ شَرٌّ لِي فِي دِينِي وَمَعَاشِي وَعَاقِبَةِ أَمْرِي فَاصْرِفْهُ عَنِّي وَاصْرِفْنِي عَنْهُ، وَاقْدُرْ لِي الْخَيْرَ حَيْثُ كَانَ ثُمَّ أَرْضِنِي بِهِ.

ترجمه: خداوندا من از علم تو (به واسطه علم تو) طلب خير می‌کنم و از قدرتت (به واسطه قدرتت) طلب قدرت می‌کنم و از فضل عظيم تو (به واسطه فضل عظیمت) از تو درخواست می‌کنم، زيرا تو قدرت‌مندی و من ناتوانم و تو دانایی (هر چیز را می‌دانی) و من چیزی نمی‌دانم و تو به همه چیزهای نهان بسيار دانا هستی. خداوندا! اگر می‌دانی که اين کار برای دين و معاشم (دنيایم) و عاقبت کارم خير است، پس آن را برايم مقدر و ساده و میسر گردان و سپس برايم آن را مبارک کن (به این کارم برکت عطا فرما) و اگر می‌دانی که اين کار برايم شر است در دين و دنيا و عاقبت کارم، من را از آن و آن را از من منصرف بگردان و آن گونه که برايم خير است مقدر کن و سپس مرا به آن راضی گردان.
از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که بهتر آن است که این دعا به صورت عربی و با الفاظ دقیق آن خوانده شود. اما برخی از مفسران بر این عقیده‌اند که خواندن ترجمه آن نیز برای کسانی که قادر به خواندن متن عربی دعا نیستند موردی ندارد.

فرم دانلود کاتالوگ فاطمیه 1401

برای دانلود کاتالوگ طرح های کتیبه هیئت و خانگی فرم زیر رو تکمیل کنید

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک دانلود کاتالوگ فاطمیه