توصیه هایی برای اعمال اعتکاف

توصیه هایی برای اعمال اعتکاف : مستحب است كه در هریك از ماه رجب و شعبان و رمضان در شب سیزدهم دو ركعت نماز گذارده شود و در هر ركعت حمد یك مرتبه و یس و ملك و توحید خوانده شود، در شب چهاردهم نیز چهار ركعت به دو سلام به همین كیفیت اقامه كند، درشب پانزدهم با خواندن شش ركعت به سه سلام مانند قبل برپا كند.

توصیه هایی برای اعمال اعتکاف ، نماز جماعت: همه نمازهاى واجب را به جماعت بخوانید و اگر مردم رضایت داشته باشند از امام جماعت بخواهید كه سجده‏ها، ركوع ها و قنوتها را طولانی کند و حتى الامكان تعقیبات كامل نماز و اوقات آنها مراعات گردد.

خوردن و آشامیدن: به میزانى تناول كنید كه حال عبادت داشته باشید و مطلقاً از پرخورى پرهیز كرده و به میزان نیاز آب و طعام استفاده نمایید.

قرائت قرآن كریم: در طول برنامه اعتكاف به میزانى كه میسر است قرآن بخوانید و از علمایى كه در بین شما هستند بخواهید در خصوص بعضى آیات براى شما سخن بگویند.

اقامه نمازهاى مستحبى: سعى كنید در این ایام نوافل را به جا آورید چهار ركعت نماز پس از نماز مغرب و دو ركعت نماز نشسته پس از نماز عشاء دو ركعت قبل از نماز صبح، هشت ركعت قبل از اذان ظهر و هشت ركعت قبل از نماز عصر و 11 ركعت نماز از نیمه شب تا قبل از طلوع فجر كه نافله و نماز شب است، این نمازها به صورت دو ركعتى خوانده مى‏شوند.

انجام مطالعه و تشكیل جلسات علمى: حال كه توفیق دارید در خانه خدا به یكى از بهترین عبادات بپردازید از علماء حاضر در این شهر دعوت كنید تا براى جمع شما سخنرانى و وعظ كنند.

در صورتى كه در این شهر و مسجد عالمى یافت نشود از مطالعه كتاب غافل نشوید. موضوع مطالعه از قبل آماده شود. اگر مطالعه از عبادات معمول برتر نباشد قطعاً كمتر نخواهد بود.

بهره‏ گیرى از مراسم مداحى و قرائت قاریان برجسته: مداحان عزیز مناجاتها و دعاها و قاریان گرامى آیات قرآن را براى معتكفین بخوانند. مناجات امیرالمؤمنین در مسجد كوفه با صداى خوب و مداحى ترجمه آن تحفه‏اى بس گرانبها براى معتكفین خواهد بود.

فرم دانلود کاتالوگ فاطمیه 1401

برای دانلود کاتالوگ طرح های کتیبه هیئت و خانگی فرم زیر رو تکمیل کنید

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک دانلود کاتالوگ فاطمیه